Du kan enkelt finne din faktura på Min Release appen, på Min side eller i din nettbank dersom du har satt opp eFaktura/Avtalegiro.
Du kan enkelt finne din faktura på Min Release appen, på Min side eller i din nettbank dersom du har satt opp eFaktura/Avtalegiro.
Din første faktura fra Release:
1. Har du åpnet for Alltid eFaktura i nettbanken din, får du fakturaen som eFaktura. Alternativt kommer den som Digipost eller som e-post med PDF-vedlegg.
2. Totalbeløp og betalingsinfo finner du på side 1.
3. Oversikt over hva som er fakturert finner du på side 2.
Den første fakturaen du mottar fra oss inneholder mer enn én månedspris. Det er fordi du betaler månedsprisen for mobilabonnementet på forskudd. Første faktura inkluderer dagene du er kunde den første måneden, i tillegg til månedsprisen for måneden du får fakturaen.
Eksempelvis:
1. Ble du kunde i august, får du avgift for de dagene mobilabonnementet var aktivt i august, samt avgift for hele september.
2. Ble mobilabonnementet aktivert eller skal aktiveres i september, får du månedsavgift for de dagene abonnementet er aktivt i september.
3. Har du Tvilling-SIM eller Data-SIM faktureres månedsavgiften på samme vis.
Forbruk:
Eventuelt forbruk ut over det som er inkludert i mobilabonnementet, faktureres naturlig nok etterskuddsvis.
Eksempler på ikke-inkludert forbruk er:
Bruk utenfor EU/EØS
Bruk via satelittnett (vanlig på større ferger som danskebåten og cruiseskip)
Trafikk til utlandet eller til spesialnummer
Kjøp av varer og tjenester, eksempelvis parkering eller datapakker
Du vil alltid finne dine egne samtalespesifikasjoner i MinRelease appen og på Min Side.
Vi lagrer spesifikasjoner i tre måneder, før de slettes.
En fakturaperiode gjelder fra første til siste dato for hver hele kalendermåned.
Mobilabonnementet ditt fornyes den 1. hver måned, uavhengig av oppstartsdato.
Ønsker du å endre din faktura-adresse, kan du enkelt gjøre dette gjennom minside.release.no eller kontakte kundeservice så endrer vi dette for deg.
Din faktura sendes fra oss i perioden 01. – 04. hver måned, og har som standard 14 dagers forfall.
Hos oss kan du betale fakturaen din med Vipps faktura, eFaktura, Avtalegiro, faktura per e-post eller papirfaktura.
eFaktura: Dersom du har åpnet for eFaktura i din nettbank, vil du motta eFaktura fra oss. eFakturaene vises også i Vipps, dersom du har det.
Digipost: Har du ikke eFaktura, men en Digipost-konto, vil du få din faktura sendt til Digipost-kontoen din.
E-post: Dersom du ikke har eFaktura eller Digipost, vil du motta faktura fra oss på e-post.
Vanlig post: Ta kontakt dersom du ønsker papirfaktura tilsendt per post.
Merk: Papirfaktura medfører fakturagebyr på 59,- per måned.
Skal du betale din faktura fra utlandet, må du huske å føre inn IBAN- og Swift nummer. Under finner du informasjonen du trenger:
IBAN NO45 6402 0537 289
Swift NDEANOKK
Navn på bank: NORDEA BANK ABP, FILIAL I NORGE
Ved manglende betaling vil mobilabonnementet ditt bli sperret. Så snart du har betalt og vi har registrert betalingen hos oss, vil ditt mobilabonnement bli gjenåpnet. Du vil bli belastet med et gjenåpningsgebyr på kr. 249,- per abonnement (maks kr. 499,- per kundeforhold)
I dag er det lett å handle varer og tjenester ved hjelp av mobilen. Det kan være kinobillett, parkering eller annet. Disse kjøpene vil du finne igjen på fakturaen din, hvor de kommer i tillegg til månedsavgiften og annet forbruk.
Du vil ikke kunne se spesifikt hva du har kjøpt på fakturaen, og normalt sett heller ikke på samtalespesifikasjonene dine. De fleste varekjøp håndteres av STREX som er mobilbransjens partner på varekjøp.
Gå til Strex for mer informasjon og oversikt over dine kjøp.
Kontakt Kundeservice, vi er her for å hjelpe deg.
Våre vanlige åpningstider er hverdager fra 09:00 til 16:00
Du kan også besøke en av våre butikker.